Fast zu Ende - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Steven Verhaar - WaarBenJij.nu Fast zu Ende - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Steven Verhaar - WaarBenJij.nu

Fast zu Ende

Door: Steef

Blijf op de hoogte en volg Steven

13 Maart 2006 | Duitsland, Berlijn

Hier weer een update uit Berlijn.
Vorige week hebben jullie me moeten missen, want ik was een beetje ziekjes. Niet heel erg, maar had het weekend gewoon erg nodig om uit te rusten.

Wel vorige week nog naar de Berliner Eisbaeren geweest met drie secretaresses van de ambassade. Inderdaad, het ijshockey. Erg cool om eens te zien en het berlijnse team is hard op weg om Duits kampioen te worden.

Afgelopen week was erg druk met het lezen van literatuur voor de wetenschappelijke basis van mijn scriptie. Erg saai, maar heb me er door geslagen en er ligt nu een concept. Ben er blij om.
Afgelopen vrijdag was mijn eindgesprek met Thijs, mijn baas, gepland. Hij deelde het gesprek op in drie delen: kwaliteit, kwantiteit, inzet. Over alle drie de punten was ie meer dan tevreden. Erg fijn om te horen en komende week maakt ie een mooie aanbevelingsbrief die me bij komende sollicitaties een streepje voor geeft....

Dit weekend was Reinout, een ex-stagiair, terug in Berlijn om er een gezellig weekend van te maken. Zaterdag naar Potsdam geweest. Wat een mooie stad is dat toch! Prachtig. Het sneeuwde erg hard, maar dat weerhield ons er niet van om het "hollandische viertel" te gaan bekijken. Een Nederlandse wijk die door de toenmalige keizer is gebouwd voor de gastarbeiders. Erg grappige oud nederlandse bouwstijl. Daarna doorgelopen naar Schloss Cecilienhof, waar de bekende potsdam conferentie heeft plaatsgevonden hoe Duitsland na de oorlog moest worden opgedeeld. Bijvoorbeeld de teruggave van Pools gebied. Churchill, Truman en Stalin hebben hier vergaderd en de ruimtes zijn nog intact. Erg onprettig om te weten dat Stalin op een bepaalde stoel heeft gezeten. Boeiend! Ook is vanuit deze locatie het bevel voor het werpen van de eerste atoombom in Japan gegeven door Truman. Historisch buitengewoon verantwoord dus. En de omgeving is echt zo mooi, zeker met 20 cm sneeuw.
Zowiezo is het hier vanaf oud en nieuw eigenlijk bijna niet zonder sneeuw en ijs geweest. Een echte winter, maar heb er wel een beetje genoeg van. Kom op met die zon!
Zondag eigenlijk niet zo veel gedaan en we zijn aan het eind van de middag bij Angela gaan eten. Gezellig.
Vandaag had ik nog een dagje vrij genomen. We zijn in de Fernsehturm geweest als echte touristen. Allebei vonden we dat we dat toch wel gedaan moesten hebben. Mooi weer was het vanmorgen. Ik kan zeggen dat het me erg goed bevallen is. Echt heel erg mooi om vanaf 220 meter over Berlijn te kijken (zie foto's). 's Middags het Sovjet-monument ter nagedachtenis aan de slachtoffers van het nazi-regime bekeken in Treptower Park. Heel imposant beeld van een soldaat die een hakenkruis vertrapt. Inderdaad Wim, het beeld dat jij bedoelde uit het boekje...In de middag zijn we nog even oude bekenden van Reinout op de ambassade gaan begroeten. Leuk toch nog even op je vrije dag daar te zijn.

Donderdag is mijn laatste dagje alweer op de ambassade. Dus nog maar drie daagjes werken....Het gaat zo snel. Donderdagavond trouwens een etentje bij Thijs thuis met mijn andere TWA-collega's Sonja en Nabila. Echt leuk, op de Gendarmenmarkt, midden in Berlijn. Hij woont erg mooi.

Tot volgende week.

  • 13 Maart 2006 - 20:06

    Ilse:

    Lieve Steef, ja, ik had je al gemist vorige week! We zijn verwend met iedere week een verslagje. En nu aftellen? Geniet nog maar even. Veel plezier, XXX

  • 14 Maart 2006 - 06:46

    Moon:

    Hee die Steef! wat gaat de tijd snel he...wel gaaf hoor wat je allemaal meemaakt! Viel spass nog daar...kus Moon

  • 14 Maart 2006 - 16:42

    Irma:

    Hoi Steef,Net zoals je moeder bezocht ook ik regelmatig je site. maar steeds Tiergarten! Gelukkig vandaag nieuw hoofdstuk!Top, je beoordeling!nog even genieten dan zoeken naar een leuke baan.Je kunt terug kijken op een unieke stageplaats!nog gezellige weken en ik zal aan je denken vanuit een heerlijk warm Tunesië, waar ik zaterdag naartoe ga. Lekker een weekje tennissen. groet, x

  • 15 Maart 2006 - 10:46

    Marlies En Geertje:

    Hey Schat!Wat raar alweer een van je laatste dagen! Ik weet nu al dat ik het hier ontzettend ga missen en ik ben er pas bijna een maand!Succes met je scriptie! Dikke soenen uit Afrika!
    Steef, veel succes de laatste dagen. Echt een ervaring om nooit meer te vergeten! Tot over een paar maanden in EHV, dan drinken we er een paar! Gr. Marlies x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2006

Snotterdesnotter

13 Maart 2006

Fast zu Ende

26 Februari 2006

Rondje Tiergarten

20 Februari 2006

Steef, uw gids in Berlijn

12 Februari 2006

Berlinale 2006
Steven
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 15410

Voorgaande reizen:

11 November 2005 - 12 November 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: