Berlinale 2006 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Steven Verhaar - WaarBenJij.nu Berlinale 2006 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Steven Verhaar - WaarBenJij.nu

Berlinale 2006

Door: Steef

Blijf op de hoogte en volg Steven

12 Februari 2006 | Duitsland, Berlijn

Beste mensen,

Dit was de week van de grote zakenreis naar Frankfurt. Maandag was het zover. Om 5 uur stond de taxi hier voor de deur klaar om naar het vliegveld te rijden. Best vroeg, maar ik moest om half 7 vliegen. Het was die nacht ineens weer -10 graden, dus aardig koud. Gevolg was dat het vliegtuig allerlei bevriezingsverschijnselen had en niet op tijd kon vertrekken. Half uurtje vertraging is best jammer als je zo vroeg bent opgestaan om op tijd te zijn. Maar goed. Met mijn pak, handbagagekoffer en aktentas het vliegtuig in. Zag er net echt uit. Gelukkig had ik een ruime planning en het zoeken in Frankfurt naar de verdere openbaar- vervoersverbinding ging goed, zodat ik precies op tijd bij het congres was. Industrial water. Hier in Berlijn is voor wat betreft mijn opdracht eigenlijk alleen het huishoudelijke afval- en drinkwater vertegenwoordigd. De industriewaterzuivering ging ik op het congres eens bekijken. Erg interessant, vooral de eerste dag veel opgestoken. Ik had niet verwacht dat dit zo'n grote sector is. Mede omdat de waterwetgeving met betrekking tot het lozen van afvalwater de laatste jaren erg aangescherpt is, is de ontwikkeling hierin de laatste jaren sterk gestegen. Met name het zelf zuiveren en hergebruiken door de bedrijven is op dit moment erg hot. Echter heeft iedere afvalwatersoort weer andere eigenschappen, dus ook weer andere zuiveringsprocessen. Ik was 's avonds kapot. Snel even ergens een pizzaatje gegeten en daarna in het hotel nog even tv gekeken, en om 9 uur tijdens de duitse weekend miljonairs in slaap gevallen.
De dag erna ging alleen maar over die verschillende zuiveringsprocessen bij verschillende soorten afvalwater. Erg vermoeiend en ik was blij dat ik om 4 uur weg moest om mijn vliegtuig terug te pakken. Om 9 uur was ik weer thuis in Berlijn. Wel fijn om weer thuis te zijn hoor.

Deze week begon overigens de Berlinale hier in Berlijn. Eén van de grootste filmfestivals ter wereld. Angela (lieve collega van de ambassade) had kaarten geregeld die eigenlijk voor haar baas waren, maar die had geen zin. Dus zij mocht gaan. Ik mocht mee. Donderdagavond was de eerste film: "Snow Cake", met Sigourney Weaver. Erg goeie film en in een hele grote bioscoopzaal in Zoo Palast. Kaarten voor dit festival zijn vrijwel meteen uitverkocht, dus is erg moeilijk aan te komen. Dat maakt het natuurlijk nog leuker om bij te zijn. Gister (zaterdag) was er de premiere van de film "the new world". Een soort nieuwe verfilming van pocahontas. Vrij matige film, maar de sfeer was erg gaaf. Hij draaide in het Berlinale Palast. Een bioscoop die speciaal voor dit festival wordt opgebouwd en waar de sterren over de rode loper binnen komen lopen. Maar niet alleen de sterren hoor. Wij mochten ook over die loper langs het legioen fotografen! Erg cool, maar ik geloof dat ze toch meer geinteresseerd waren in de hoofdrolspeelster die na ons aankwam. Die zat dus ook in de zaal. Helaas was Colin Farrell er niet, want die speelde ook in de film. Maar toch erg leuk om weer mee te maken. George Clooney was overigens wel bij de premiere van zijn film hier in Berlijn, maar helaas waren we daar niet bij. Was weer een speciaal weekje in Berlijn!

Groet!

  • 12 Februari 2006 - 16:24

    Ans:

    Hi Steef,
    Jij valt met je neus van de ene in de andere boter! Tja ik had die George Clooney wel eens live willen zien ;-)!!!!
    Enjoy it.
    Groet,
    Ans

  • 17 Februari 2006 - 08:28

    Marieke:

    Hey Steef!
    Wat heb je toch voor mooie aangelegheden daar! Mooi over een rode loper huppelen! haha
    Veel succes nog!
    X marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2006

Snotterdesnotter

13 Maart 2006

Fast zu Ende

26 Februari 2006

Rondje Tiergarten

20 Februari 2006

Steef, uw gids in Berlijn

12 Februari 2006

Berlinale 2006
Steven
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 15411

Voorgaande reizen:

11 November 2005 - 12 November 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: